Eurobrand 2008 Budapest

A Magyar Szabadalmi Hivatal és a bécsi székhelyű Eurobrand Institute közös szervezésében 2008. szeptember 10-én a Magyar Tudományos Akadémián megrendezésre kerül a Eurobrand 2008 Budapest című szimpózium, amelynek tárgya a védjegyek (márkák) vagyoni értékelése, valamint a márkák, az arculat jelentősége a gazdasági szereplők piaci eredményességében.

A Eurobrand Institute Európa-szerte jelentős tapasztalatokkal rendelkező független szakmai szervezet. Elsődleges feladatuk a védjegyek vagyoni értékelése, ezzel összefüggésben elemzések elvégzése, amelyeket elismert szakembereik által kidolgozott metodika mentén készítenek el. Évente rangsorolják az egyes védjegyeket tényleges vagyoni értékük alapján, és ezek országokra vetített eredményét egy-egy rendezvény keretében ismertetik. Ausztriában több éve hagyomány, hogy a felmérés eredményét egy jelentős szakmai rendezvényen mutatják be, ahol az érintett szervezetek mellett a gazdasági, kulturális és politikai élet meghatározó szereplői, a sajtó képviselői is megjelennek. A 2007-es Eurobrand Symposium-on – amelyet a Eurobrand Institute Vienna és a Bécsi Kereskedelmi és Iparkamara közösen szervezett – olyan piaci szereplők képviseltették magukat, mint a Danone, a Daimler-Benz, a TUI, a Raiffeisen, a Siemens, vagy az ORF.

Ebben az évben első alkalommal a magyarországi védjegyekről is készült részletes felmérés, ez alapján a legértékesebb védjegyeket rangsorolták. A felmérés eredményét szeptember 10-én hozzák nyilvánosságra.

Mindezek mellett több szakmai előadást és kerekasztal-beszélgetést tartanak meghatározó piaci szereplők, valamint marketing, PR és iparjogvédelemi szakértők közreműködésével.

Globális jelenség, hogy a gazdasági szereplők vagyonában a nem materiális javak – elsősorban a szellemi tulajdon – aránya növekszik és azok hatékony hasznosítása hozzájárul egy-egy vállalkozás piaci eredményeinek javításához, függetlenül az érintett piaci szektortól. A vállalkozások arculati elemei és védjegyei jelentős szerepet játszanak mindebben. A hazai nemzetgazdaság fejlődését is egyre jobban meghatározó jelenségnek szentelt szimpózium ezért kiemelten hasznos lehet a magyar gazdasági élet szereplői és döntéshozói számára.

A szimpóziumon egy pódiumbeszélgetés során, a hallgatóság kötetlen formában ismerheti meg a sikeres márka–, és arculatépítés mögöttes megfontolásait.

A szimpózium programja letölthető itt

A szimpózium szervezői kérik, hogy az érdeklődők előzetesen jelezzék részvételi szándékukat a monika [961] sipos [169] hpo [961] hu email címen.

2008/09/04