DÍJAZTÁK AZ ÉV LEGJOBB CÉGNEVEIT

 

Szerdán a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban dr. Bendzsel Miklós, a Magyar Szabadalmi Hivatal elnöke átadta az év legjobb cégneveinek díjait.

 

A BrinGáspár budapesti kerékpár-kereskedés és a jászberényi Lak-Hatás lakberendező kapta a legtöbb díjat a hetedik alkalommal meghirdetett „Az én cégérem” országos cég- és üzletnév versenyben. A pályázatra beküldött, valóságban létező, több mint 1500 névből újságírók, védjegyoltalmi, kereskedelmi és anyanyelvi szakértők választották ki a legötletesebb cégneveket. A BrinGáspár, az Íz-lelő, a Lak-Hatás a Magyar Szabadalmi Hivatal díját, a FantÁzsia, a Hajdejó, a Szükség Kft. a TÜV Rheinland InterCert díját is elnyerte. A Hollóházi Porcelángyár különdíját az Olvas-Lak könyvkuckó és a pályázatra a legtöbb üzletnevet beküldő Földi Mária kapta. A Budapesti Corvinus Egyetem diákújságírói a Hajdejó nevű budapesti fodrászatnak adták a legtöbb szavazatot.
Az elnevezés helyességét igazoló, az Anyanyelvápolók Szövetsége, a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum és a kiíró Egyesület által kiállított okleveleket „bizonyítványokat” dr. Bendzsel Miklós, a verseny védnöke, a Magyar Szabadalmi Hivatal elnöke szerdán adta át a cég- és üzletnév tulajdonosoknak. Az ötletes nevek megtalálói, felfedezői jutalomban részesültek.

 

2006 legjobb cégnevei: BrinGáspár kerékpár kereskedés (Budapest), FantÁzsia ázsiai népművészeti bolt (Budapest), Hajdejó fodrászat (Budapest), Íz-lelő csokoládé- és borszaküzlet (Budapest), Lak-Hatás lakberendezés (Jászberény), Olvas-Lak könyvkuckó (Budapest), Szükség Kft. mobil W.C.-szolgáltató (Budapest)

 

A legjobb címre pályázó 1527 név közel harmadát maguk a tulajdonosok küldték versenybe. A legszemfülesebb járókelő 114 ötletes, találó üzletnevet írt össze vásárlásai során jártában-keltében. A jogtisztasági vizsgálat szűrőjén a középdöntőbe jutott nevek közül több cég- és üzletnév is fennakadt.
A verseny civil összefogás eredményeként született, az EU-33 Vállalkozás és Közösségfejlesztő Egyesület és az Anyanyelvápolók Szövetsége 2000-ben fogott össze, hogy az elszaporodott idegen nevek - amelyeket sem elolvasni, sem kiejteni nem könnyű a hazai fogyasztónak - helyett találó magyar kifejezéseket keressenek. A szervezők a fogyasztók, vásárlók közreműködésére számítva a létező jó példákat keresik. Az országos versenyre bárki nevezhetett ötletes, találó, a tevékenységet kifejező, a magyar nyelv szabályainak megfelelő üzlet- vagy cégnévvel: a tulajdonosok, vásárlók, a szemfüles járókelők is.
A pályázatot jövőre is kiírják, hiszen kevés a jól megjegyezhető, felismerhető, az igazán ötletes, a tevékenységre utaló cég- és üzletelnevezés, különösen a kisvállalkozások körében. A jó név jó reklám is egyben, az üzleti siker egyik fontos tényezője.

2006/12/13