HELLO WOOD Kft. / HELLO WOOD LTD
|
|
Leírás
A bírálóbizottság értékelése:
Tiszteletreméltó az a designtudatosság és kísérletező hozzáállás, ahogy folyamatosan fejlesztve kialakította saját márká ját, és helyét a Hello Wood az alkotótáborok,fesztiválok és designstúdiók között. Az arculat, a logó, kiadványaik, a digitális jelenlétük és a csoport megjelenése friss, európai, trendmutató.
Táborként és fesztiválként csak faanyag felhasználásával egyedi, de mégis designban markáns, felismerhető projekteket / performance-okat hoztak létre. A nemzetközi fa workshopok mellett filmes és kalligráfus workshopok is ugyanazt a kreatív, magas minőséget hozzák. Design- és kreatív stúdióként az egységes imidzsnek is köszönhetően, meg - találta piacát a HelloWood és nem állt meg az öncélú fa-művészet szintjén: egyedi installációktól kezdve a nagy európai fesztiválokra készítenek, ideiglenes, vagy mobil építészeti installációkat is – mindig nagy sikerrel. Idén a bizottság a Design Management Díjat a Hello Woodnak ítélte, mert többszörösen tetten érhető a designfilozófia érvényesülése, a kreatív igényesség, és ennek köszönhetően üzleti értelemben is kézzelfogható a tudatos fejlesztés és fej lődés eredménye.
About
Jury statement:
Hello Wood has demonstrated remarkable design awareness and a positive attitude to experiments while establishing and continuously improving its brand and finding its place among the art camps, festivals and design studios. Their dynamic and European image, logo, publications, digital presence would well serve as a model for others. As a camp and festival, they produced unique and easy-to-recognize projects/performances with a powerful design, using only wood for their constructions. Beside the international wooden workshops, the ones with a theme of films and calligraphy also represent creativity and high quality standards. Thanks to their unique image, HelloWood has found its market as a design and creative studio and they did not stop at the level of wood works for art’s sake: beside individual constructions they build temporary and mobile architect installations for prestigious European festivals – always with a great success.
This year, Hello Wood won the Design Management Award for a perfect interpretation of design philosophy, high creative standards and financially profitable, ambitious developments.
|
|
A bírálóbizottság további négy jelöltet tartott példaértékűnek és elismerésre méltónak. Four other nominees have been deemed by the jury as being exemplary and worthy of recognition.
|
Borecet Kft. / Borecet Ltd
|
|
Leírás
A bírálóbizottság értékelése:
A vállalat folyamatos termékfejlesztéssel és innovatív megoldásokkal jelent meg a hazai és nemzetközi piacokon, számos szakmai díjat szerezve egy tradicionálisan inkább a mediterrán vállalatok dominálta piacon. Termékeiket magas minőségüknek, felhasználóbarát és esztétikus csomagolásuknak köszönhetően az egyéni vásárlókon kívül a vezető hazai gasztronómiai vállalkozások használják. A design mind a szervezet általános arculatában, kommunikációjában és stratégiai gondolkodásában, mind a termékfejlesztési folyamatba ágyazva megjelenik. A belső designerek és vezetők sikeresen integrálják a külső tervezők és alkotóművészek munkáját, ami az üzemépület tokaji környezetbe, tokaji tájba illesztésében és a szellemi, művészeti projektek megvalósításában is megmutatkozik.
About
Jury statement:
The company continuously developed its products and introduced innovative solutions in both the Hungarian and the international markets. This firm has won several professional awards in a market traditionally dominated by companies of the Mediterranean region. Individual customers and leading businesses in the catering industry in Hungary alike purchase their products due to their high quality, user-friendliness and aesthetic packaging. Design appears both in the general image, communication and strategic approach of the organization and also embedded in the process of product development. The company’s designers and managers successfully integrate the outside designers’ work, also reflected in fitting the plant building into the landscape of the Tokaj region and implementing various art projects.
|
|
Laposa Birtok Kft. / Laposa Birtok Ltd
|
|
Leírás
A bírálóbizottság értékelése:
A több évtizedes múltra visszatekintő családi borászat gondolkodását és tevékenységét az integratív szemlélet, a hagyományok gondozása és a folytonos megújulás szándéka hatja át. A borászat és a mára már patinássá vált Laposa Birtok márkanév fejlesztésében kiemelten fontos a borászat grafikai arculat, a kommunikáció, a termékpaletta, a tárgyi környezet, az építészet és tájépítészet minőségének összehangolt és integrált fejlesztése. Ebben a folyamatban a cég tudatosan használja a design és a designgondolkodás eszközeit, és talán ennek a holisztikus szemléletnek köszönhető az is, hogy a birtok mára fizikailag és szellemileg is a badacsonyi táj organikus része lett.
About
Jury statement:
Operation of this family winery, which looks back to a past of several decades, is characterised by an integrative approach, retention of traditions and continuous efforts of revival. The harmonised and integrated development of the visual image, communication, product range, architecture and landscape architecture play a special role in the development of the winery and the prestigious “Laposa Birtok” trademark. The tools of design and design thinking are consciously used in the process. It is probably due to this holistic approach that the estate has become both physically and spiritually well-integrated into the landscape of Badacsony.
|
|
Magyar Máltai Szeretetszolgálat / Hungarian Charity Service of the Order of Malta
|
|
Leírás
A bírálóbizottság értékelése:
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat az összegyűjtött adományokat szétosztva segíti a nélkülözőket, rászorulókat, hogy minél nagyobb mértékben hozzájuthassanak szükségleteik kielégítéséhez. A design a szervezet munkájában integráltan jelenik meg: vizuális eszközökkel hirdeti az „Így segítünk mi” forrásszerző tevékenységet, a szeretetszolgálat jelképét, a máltai pajzs nyolcágú keresztjét alapul véve az arculattervnek köszönhetően nyolc elkülönített tevékenységi kör kap hangot. A nyolc füzetet tartalmazó katalógus partnerek, leendő támogatók számára készült. A grafikai arculat további elemei: kisfilm, molinók, plakátok, valamint outdoor és online kampány. A bemutatott lendületes, színes figyelemfelkeltő és a szociális szférában újszerű design megújítja a Máltai Szeretetszolgálat tradíciókra épülő megjelenését.
About
Jury statement:
The Hungarian Charity Service of the Order of Malta helps the deprived persons to satisfy their basic needs by distributing the donations of their supporters. Design is well integrated in the work of the organization: they promote their campaign of collecting donations ‘This is how we help’ by visual instruments and eight different scopes of activities are expressed in their branding based on the eight pointed cross of the Malta shield. The catalogue that includes eight pamphlets was prepared for partners and potential supporters. Some of the other elements of the graphical design are little spots, banners, posters and other outdoor and online campaign elements. The dynamic, colourful and appealing design which is quite novel in the area of social work provided a new image to the traditional appearance of the Order.
|
|
Zeneakadémia / Liszt Ferenc Academy of Music
|
|
Leírás
A bírálóbizottság értékelése:
A Zeneakadémia megújulásában és a nemzetközi vezető versenytársak közötti helyének megerősítésében jelentős szerepet kapott az integrált designgondolkodás. A formai megújulás és folyamatosság az épületben, a stratégiai pozícionálásban, a kommunikációban és a programfejlesztésben egyaránt megjelenik. A jelentős fejlesztési projektet követően a stratégiai megvalósítás töretlen, az innovatív tartalmat kommunikálja és befolyásolja a design mind a fizikai, mind pedig a digitális térben.
About
Jury statement:
Integrated design thinking played a special role in the revival of the Academy and the reinforcement of its position among the competitors. The reconstruction of the building reflects the renewal in the strategic positioning, communication and programme development. After carrying out a few significant development projects, strategic implementation continues to go ahead while design communicates and influences the innovative content both in the physical and the digital space.
|