A Design értékteremtő ereje

 

Brit tapasztalatok tükrében

Szeminárium, Budapest, 2004. március 9.

 

A Magyar Formatervezési Tanács , a British Council és a UK Trade & Investment félnapos szemináriumot szervezett március 19-én pénteken, neves brit szakemberek közreműködésével. A rendezvényre nyolcvanan voltak kíváncsiak - elsősorban a MIE, az AMI és a BMGE hallgatói és professzorai

Stephen Hitchins , a BEDA, az európai design szervezet elnöke három részre osztotta az előadását. Először a design gazdasági szerepéről beszélt; kiemelve, hogy a jó designer megtanul a kliens, a profit nyelvén beszélni. Hitchins úr statisztikákkal, személyes történetekkel és a legkülönbözőbb területekről hozott frappáns idézetekkel színesítette a témát. Ezt követően beszélt a Brit design intézményrendszeréről, és végül a BEDA tevékenységéről.

Paul Brenn an, a F itch, L ondon iroda igazgatója a megatrendek bemutatásával kezdte az előadását. Ezek közé sorolta többek között az öregedő társadalom, a generációk közti határok elmosódása és az egészséges életmód divatjának jelenségét. Ezzel a háttérrel mutatta be a Fitch nemzetközi konzultációs cég néhány munkáját. Paul Brennan előadása megtekinthető a British Council honlapján.


Paul Brennan

Az előadás után feltett kérdések a globális-lokális karakterek ütközéséről, a tervező és a gyártó közti együttműködésről és az előadók személyes munkájáról, motivációjáról szóltak.

A rendezvény a visszajelzések alapján egyértelműen sikeresnek mondható.