Az immáron hatodik alkalommal megrendezett Design Hét Budapest a tavalyi év sikerét folytatva idén is mintegy 60 000 látogatót vonzott. A programok döntő többsége telt házzal futott, a szakma és a nagyközönsség tetszését egyaránt elnyerte a gazdag kínálat, az új arculat és a korábbi években megszokottnál lényegesen erősebb kommunikációs kampány.
Az október 2-11. között a Design Terminál Nonprofit Kft. szervezésében, a Magyar Formatervezési Tanács védnökségével megrendezett eseménysorozat központi gondolata a kreatív energiák köré szerveződött, s kiemelt szerepet kapott az alkotói kreativitás, az új generációs anyagok és a tudásalapú termékek.
A tíznapos design fesztivál programkínálata 20%-kal nőtt 2008-hoz képest, csakúgy, mint az együttműködő partnerek száma; 118 helyszínen 87 rendezvény várta a tárgy- és formakultúra rajongóit. A tájékozódást ismét kétnyelvű, 30 000 példányban megjelenő programfüzet, valamint a Design Hét Budapest informatív és dinamikus honlapja segítette.
Emblematikus jelentőségű volt a Design Terminál Versenyben című kiállítása, amely a hazai szellemi tőke versenyképességét vizsgálva magyar tervezők közreműködésével létrejött, a nemzetközi színtéren sikeresen helytálló termékeket vonultatott fel. Egy hónap alatt majd 5000 látogató volt kíváncsi a magyar tervezők eredményeire.
A designszakma legrangosabb hazai kitüntetése, a Magyar Formatervezési Díj alapításának harmincadik évfordulóját ünnepelte. A kerek évforduló alkalmából az Oktatási és Kulturális Minisztérium életműdíjjal jutalmazta Király József belsőépítészt. A három évtizedes múltra visszatekintő elismerés mellett most először mutatkozott be a Design Management Díj, mellyel a formatervezést céltudatosan alkalmazó intézményeket ismeri el az alapító Magyar Formatervezési Tanács.
A számos nemzetközi vonatkozású design programban fontos szerepet kapott a finn formatervezés: az idei Design Hét Budapest sztárvendége a finn Harri Koskinen volt, és Budapestre érkezett a finn Re-interpreting Nature tárlat is, mindkettő a WAMP szervezésében. Szintén külföldi alkotók munkáit hozta testközelbe a Swiss Design in Hollywood című kiállítás, a dán INDEX:Award 2007, a Moho szőnyegtervező team munkáit bemutató tárlat a Lengyel Intézetben, valamint a Corian® világítástechnikai kiállítása.
Rendkívüli népszerűségnek örvendtek a hétvégi gyerekfoglalkozások és alkotóműhelyek (DEMO Közlekedési Múzeum, DESPLAY Ponton Galéria), amelyek a legfiatalabb korosztályt játékos formában vonták be a fesztivál történéseibe. Hasonlóan komoly érdeklődés övezte a Design Terminál Nyitott Stúdiók kezdeményezését, amely során 16 kortárs designer műhelyébe, stúdiójába ellátogatva személyes találkozásokon keresztül tárulhatott fel a nagyközönség számára a design világa.
Az eltelt évek alatt a Design Hét professzionális, nemzetközi összehasonlításban is jelentős fesztivállá nőtte ki magát. A hivatalos megnevezés kiegészítése a Budapest szó használata az esemény megkülönböztetését szolgálta az európai design hetek sorában. Ennek tudatosítását segítette az új logó, valamint az a komplex vizuális rendszer, amely a szervezők szándéka szerint hosszú távra szól. Ez az új arculat jelent meg a Design Hét Budapestet népszerűsítő közterületi reklámkampányban is, melynek keretében a közel egy hónapon keresztül városszerte látható Citylight poszterek és járműreklámok mellett az Erzsébet hídon és az Erzsébet téren zászlók tucatjai hangsúlyozták a hatodik éve zajló designünnep jelentőségét.
Részletes program, további információ: www.designhet.hu
Forrás: Design Terminál Nonprofit Kht.