Hogyan védjem a megjelölésemet?

A grafikailag ábrázolható megjelölésre védjegyoltalmat lehet igényelni, amely kizárólagos jogokat biztosít Önnek annak használatára meghatározott árukkal és/vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban. A védjegy emellett szerzői jogi oltalom alatt is állhat, amennyiben az egyben egyéni, eredeti jellegű alkotás is (pl. egy logó).

Védjegyoltalmat bejelentési kérelem benyújtásával, hatósági eljárás eredményeként szerezhet.

TMeFiling - e-bejelentés könnyen, gyorsan

Új elektronikus védjegybejelentési rendszer az SZTNH-ban

2015. szeptember 4-től az SZTNH ügyfelei részére is elérhetővé vált a nemzeti védjegybejelentések elektronikus úton történő benyújtására szolgáló TM E-filing rendszer. Az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) által kifejlesztett TM E-filing rendszer hazai implementálására az EUIPO-val folytatott együttműködés keretében nyílt lehetőség.

Az új TM E-filing rendszer, amely mellett tovább működik a korábbi Ebej rendszer, ügyfélbarát támogató funkciókat nyújt a védjegybejelentők részére. Ezek közül kiemelendő a  védjegybejelentés árujegyzékének összeállítását támogató TMClass eszköz, melynek segítségével a közös EU osztályzási gyakorlatnak megfelelően állítható össze a védjegybejelentések árujegyzéke. A TM E-filing rendszer ún. aktív űrlapos működése nem igényli .pdf nyomtatványok letöltését, illetve feltöltését, hanem a bejelentés összeállítása és az  ügyfélkapus bejelentkezés után az űrlap egy kattintással beküldhető. Bízunk abban, hogy az új TM E-filing rendszer elnyeri ügyfeleink tetszését és még gyorsabbá, komfortosabbá válik majd vele a védjegybejelentések benyújtása.

A TM E-filing rendszer a következő helyen érhető el: TM E-filing .

Az oltalom adott földrajzi területre 10 évre szól, amely korlátlan alkalommal megújítható.

A piaci verseny résztvevői számára igen lényeges annak elkerülése, megelőzése, hogy áruikat (szolgáltatásaikat) összetévesszék másokéval, vagy ami még rosszabb, hogy utánozzák, hamisítsák azokat.

A fogyasztók számára a védjegy biztonságot jelent: az egyes áruk és szolgáltatások azonosításának, egymástól való megkülönböztetésének következtében a fogyasztó meggyőződhet arról, hogy olyan terméket vásárolt, amit elvárt.